همشهری آنلاین: وزارت خارجه پاکستان روز یکشنبه فیلم مستند ساخته شده توسط شبکه بی.بی.سی را خلاف واقعیت دانست و بشدت اهداف این مستند مبنی بر حمایت سرویس های امنیتی این کشور از گروه های شبه نظامی در افغانستان بویژه طالبان را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، بی بی سی با ساخت مستندی با نام "راز پاکستان در مبارزه با تروریسم" پاکستان را متهم کرده بود که این کشور در جنگ علیه تروریسم یک بازی دوگانه را انجام می دهد. ازطرفی با آمریکا در مبارزه با عناصر شرور همگام شده و ازسوی دیگر سرویس های امنیتی پاکستان به آموزش مخفی نیروهای مسلح و شبه نظامی در افغانستان برای حمله به نیروهای نظامی و مردم مبادرت می ورزند.

وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که این مستند اتهامات بی اساسی را به این کشور وارد ساخته و کاملا دور از واقعیت و ساختگی است.

در این بیانیه افزوده شده: در این داستان ساختگی و عاری از حقیقت" از فداکاری و مشارکت مردم " نیروهای نظامی و دولت پاکستان در مبارزه با تروریسم تصویری نمایش داده نشده و از آسیب هایی که پاکستان بواسطه مبارزه با تروریست ها متحمل شده وهمچنین از عملیاتهای انتحاری که در پاکستان عده زیادی از مردم را قربانی کرده, چیزی نمایش داده نشده است.

پیش از این ارتش پاکستان نیز در اطلاعیه ای این مستند بی بی سی را ساختگی و به دور از واقعیت عنوان کرده بود.

ژنرال اطهر عباس سخنگوی ارتش پاکستان در اظهاراتی این فیلم را مخالف سیاست های کشورش وهمچنین مخرب در راستای روابط دوجانبه پاکستان و افغانستان دانست.

وی با اشاره به اینکه عوامل ساخت این فیلم قابل سرزنش هستند, افزوده بود: نیروهای نظامی و اطلاعاتی ارتش پاکستان خود نیز از وجود و حملات نیروهای شبه نظامی القاعده و طالبان درامان نبوده و در حدود 300 نفر از مقامات امنیتی سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان در حملات شبه نظامیان کشته شده اند.

از طرفی هلن دلر سخنگوی شبکه بی بی سی اعلام کرده که این فیلم به سفارش اعضای تحریریه شبکه ساخته شده و مقامات بی بی سی از آنان خواسته بودند تا واقعیت های سیاست های اعمال شده پاکستان را در ارتباط با مبارزه با تروریسم و نقش آنان در افغانستان به نمایش بگذارند.

کد خبر 149861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز